Kommunikation
Det er vigtigt, at forældre og personale har et tillidsfuldt og konstruktivt samarbejde om børnenes trivsel, læring, udvikling og dannelse. Grundlæggende i dette samarbejde er kommunikationen med hinanden. Personalet og bestyrelsen har i fællesskab udarbejdet retningslinjer for god kommunikation i Møllehuset.
Gensidige forventninger til hinanden – forældre og personale
- Fortæl om barnets gode oplevelser, når barnet hører det
- Hold en god tone
- Vis respekt
- Vis åbenhed og forståelse –både i forhold til det, som er godt og det, som er mindre godt
- Undgå at skrive eller italesætte, hvis du er oprevet
- Undgå sladder og snak i krogene
- Henvend dig altid til den rette i den enkelte situation
Informationskanal fra Møllehuset til forældre
Aula er vores digitale kommunikationsforum.
Det er her, vi lægger beskeder og anden information ud til forældre og det er her, forældre er meget velkomne til at henvende sig til os, hvis og når der er noget, som skal meddeles. Vores forventning er, at vores forældregruppe løbende holder sig opdateret og husker at tjekke kontinuerligt for relevante beskeder og aktiviteter.
Guiden til adgang på Aula modtages i forbindelse med start i Møllehuset. Alle er naturligvis velkomne til at kontakte personalet for yderligere spørgsmål.
Det er vigtigt at understrege, at kommunikationen på Aula ikke erstatter den daglige kommunikation mellem forældre og personale i Møllehuset. Den daglige kontakt mellem forældre og personale er altid vigtig.
Hvis personalet vurderer behov for en dialog eller gensidig informationer, kontaktes forældre pr. telefon.
Tidsfrister
Det er vigtigt at forældre overholder deadlines for tilbagemelding af ferie samt andet fravær.
Dette gælder også tidsfrister for eksempel tilmelding til forældrearrangementer.
Hjælp til kommunikationen
Vi hjælper meget gerne forældre med at læse eller forstå vores skriftlige beskeder.
Det er vigtigt, at pågældende forældre fortæller personalet, hvis der er behov for hjælp.
Information fra forældre til Møllehuset
I er altid velkomne til at henvende jer til os i huset, på telefon eller mail, når I har noget på hjertet, som I genre vil drøfte med os.
Alle stuer har stuetelefoner, som kan bruges ved korte beskeder til medarbejderne.